Seniorka straciła 15 tys. zł

Agnieszka Nowosad
2 min czytania

71-latka uwierzyła, że ma do odebrania odsetki z wcześniejszych oszczędności. Zainstalowała program umożliwiający zdalną obsługę laptopa i telefonu komórkowego a oszust przejął jej konto.

Seniorka padła ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”. Z przekazanych policji informacji wynika, że telefonicznie skontaktował się z nią mężczyzna, podający się za pracownika banku, który zaproponował wypłatę pieniędzy z odsetek. Kobieta skojarzyła, że miała wcześniej lokaty terminowe i uwierzyła, że pieniądze faktycznie jej się należą.

Pod namową rozmówcy zainstalowała na laptopie i telefonie komórkowym program umożliwiający zdalną obsługę tych urządzeń. Następnie zalogowała się na nich do bankowości mobilnej. To pozwoliło oszustowi na przejęcie konta i przelanie pieniędzy. Rzekomy bankier nakłonił ją jeszcze do przekazanie zdjęcia dowodu osobistego. Próbował też zwiększyć limity na rachunku. Dopiero po telefonicznym kontakcie z prawdziwym pracownikiem zdała sobie sprawę że została oszukana. Zablokowała konto i zgłosiła sprawę organom ścigania. Straciła 15 tysięcy złotych.

– Poszukujemy oszusta i apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku otrzymania tego typu telefonu. Internetowi przestępcy udoskonalają swoje metody działania i wykorzystują każdą okazję, aby wyłudzić oszczędności – informuje komisarz Ewa Czyż z KMP w Chełmie. – Najlepiej jest rozłączyć taką rozmowę i samemu skontaktować się z bankiem. Nie działajmy pochopnie i pod wpływem emocji. Nie instalujmy na urządzeniach elektronicznych nieznanych aplikacji, czy też programów. Nie udostępniajmy też danych osobowych, które w nieuprawniony sposób mogą być wykorzystane w przestępczym procederze w przyszłości.

Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

O tym się mówi