Mógł stracić wszystkie pieniądze

Agnieszka Nowosad
1 min czytania

74-latek z Włodawy dostał telefon od rzekomego przedstawiciela banku, że ktoś zaciągną na jego dane wysoki kredyt. Natychmiast postanowił to sprawdzić.

- REKLAMA -

Senior udał się do banku, gdzie pracownica poinformowała go, że taka sytuacja nie miała miejsca i była to prawdopodobnie próba oszustwa. Dzięki zachowanej czujności nie poniósł żadnych strat materialnych.

- Reklama -

– Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności. Prawdziwi pracownicy banków nie informują nas o możliwościach wycofania zaciągniętego kredytu za pośrednictwem telefonu. Kiedy żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych – z całą pewnością rozmawiamy z oszustem – przestrzega aspirant sztabowy Kinga Zamojska-Prystupa. – Uwaga – podczas rozmowy z oszustem na naszym telefonie może być także widoczny oficjalny numer infolinii banku.

Zobacz więcej