Jest zgoda wojewody lubelskiego na budowę drugiej jezdni obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej w ciągu drogi S19. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności, co umożliwia niezwłoczne rozpoczęcie robót budowlanych.
Pierwsze prace polegać będą na przygotowaniu terenu budowy. Przeprowadzone zostaną m.in. rozpoznania środowiskowe, a następnie rozpoczną się roboty ziemne oraz związane z budową obiektów mostowych. Sukcesywnie wprowadzane będą zmiany w organizacji ruchu, w tym ograniczenia prędkości do 70 i 50 km/h oraz zwężenia drogi. Pierwszy etap robót ziemnych , jak informuje GDDKiA obejmować będzie m.in. odhumusowanie terenu, w tym dróg dojazdowych oraz wykonanie konstrukcji tych dróg dla ruchu technologicznego (wjazdy oraz zjazdy na plac budowy).
Inwestycja realizowana jest w systemie Projektuj i buduj w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Wykonawcą jest firma Polaqua, a wartość umowy wynosi 183,4 mln zł. Poza drugą jezdnią obwodnicy, wybudowane zostaną także dwa mosty nad Wieprzem oraz Tyśmienicą, dwa wiadukty oraz pięć przejść dla zwierząt. Przebudowane zostaną również węzły Kock Północ oraz Kock Południe, powstaną też drogi do obsługi ruchu lokalnego.
Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S19 od granicy woj. lubelskiego i mazowieckiego do Lublina podzielona została na sześć odcinków o łącznej długości ok. 100 km. Rozpoczęcie budowy planowane jest w tym roku, po uzyskaniu decyzji ZRID dla wszystkich odcinków:
- gr. woj. lubelskiego i mazowieckiego – Międzyrzec Podlaski (ZRID w toku),
- Międzyrzec Podlaski – Radzyń Podlaski (ZRID w toku),
- Radzyń Podlaski – Kock (ZRID w toku),
- obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej (dobudowa drugiej jezdni) – w budowie,
- Kock – Lubartów (ZRID w toku),
- Lubartów – Lublin (ZRID w toku).