Wczoraj (15.03) Urząd Miasta ogłosił postępowanie przetargowe na dokończenie rewitalizacji Parku Miejskiego. Kiedy ruszą prace?
Park Miejski, zgodnie z pierwotnym planem miał zostać oddany do użytku mieszkańców w kwietniu bieżącego roku. Niestety najpierw wykonawca nie stosował się do terminów wykonywania poszczególnych punktów projektu, zawartych w harmonogramie prac, a następnie całkowicie zaniechał swoich obowiązków.
Finalnie Urząd Miasta rozwiązał umowę z wykonawcą, a Park Miejski pozostaje błotnistym placem budowy- tyle, że bez budowy.
Wczoraj Urząd Miasta poinformował o ogłoszeniu postępowania przetargowego na dokończenie rewitalizacji Parku Miejskiego. Zainteresowane przedsięwzięciem firmy mają czas do 30 marca na składanie dokumentacji. Zakładając, że wykonawca zostanie wyłoniony w trakcie tego procesu, a żaden z jego konkurentów nie odwoła się od wyniku, wówczas umowa z nowym podmiotem zostanie podpisana w ciągu 10 dni, od dnia wyłonienia zwycięzcy, co stanowi Prawo Zamówień Publicznych
Jaki harmonogram prac przedstawi nowa firma? Tego nie dowiemy się jeszcze przez najbliższe tygodnie. Czy Urząd Miasta wstępnie założył termin oddania Parku Miejskiego? Na to pytanie odpowiedział nam Grzegorz Zarzycki z Gabinetu Prezydenta Miasta Chełm:
Termin związania ofertą upływa 28.04.2023 r. Przy dokonywaniu wyboru zostanie zastosowane kryterium ceny oraz kryteria jakościowe. Urząd Miasta Chełm zakłada zakończenie prac budowlanych oraz oddanie Parku Miejskiego do użytku do 15.09.br.
Czym zatem jest termin związania ofertą? Jest to czas, w którym zamawiający ma wybrać wykonawcę. Oznacza to, że jeżeli Miasto rozstrzygnie postępowanie przetargowe i dokona wyboru oferty jednego z wykonawców, ma on obowiązek podpisać umowę i przystąpić niezwłocznie do realizacji powierzonych zadań.
Pozostaje nam liczyć na to, że tym razem inwestycję uda się zakończyć bez niespodzianek.