To będzie już piąty odcinek trasy w kierunku granicy z Ukrainą. GDKiA podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę ponad 16-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17.
Inwestycja prowadzona jest w systemie Projektuj i buduj, co oznacza, że zadaniem wykonawcy jest zaprojektowanie i wybudowanie drogi, a także uzyskanie niezbędnych decyzji pozwalających na użytkowanie. Zgodnie z kontraktem wykonawca ma na to 41 miesięcy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresu zimowego, który trwa od połowy grudnia do połowy marca.
W przetargu dotyczącym odcinka S17 Piaski Wschód – Łopiennik wpłynęło 11 ofert. Najkorzystniejszą złożyła firma Intercor, opiewającą na kwotę 695,5 mln zł. Od tej decyzji odwołali się inni uczestnicy postępowania. Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołania i zobowiązała GDDKiA do ponownej oceny i badania ofert. W efekcie jako najkorzystniejsza została wybrana oferta konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones o wartości niespełna 810 mln zł.
Odcinek Piaski Wschód – Łopiennik przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, a zakończy w okolicach Łopiennika Nadrzecznego. GDKiA wybuduje dwujezdniową drogę ekspresową o długości 16,3 km, drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiekty inżynieryjne, w tym rozbudowany zostanie istniejący węzeł Piaski Wschód, gdzie łączą się S12 i S17, oraz dwie estakady nad rzekami Giełczewka oraz Marianka. Zamontowane zostaną m.in. ekrany akustyczne, a także zbudowane przejścia dla zwierząt. Wykonany zostanie też system zarządzania ruchem. Poza przebudową węzła Piaski Wschód, inwestycja obejmuje także m.in. budowę trzech węzłów: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.